نصب و راه اندازی شبکه

نحوه نصب و راه اندازی شبکه و آشنایی با مفاهیم پایه شبکه

نصب و راه اندازی شبکه

نحوه نصب و راه اندازی شبکه و آشنایی با مفاهیم پایه شبکه

سلام خوش آمدید. ما در این شما را با نحوه نصب و راه اندازی شبکه آشنا خواهیم کرد و همچنین مقالات مفاهیم پایه شبکه را در اختیار شما قرار می دهیم و همچنین به معرفی انواع سرور و مقایسه سرور ها ، انواع استوریج و مقایسه استوریج ها ، انواع روتر و مقایسه روتر ها ، انواع فایروال و مقایسه فایروال ها می پردازیم.

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰

چرا در شبکه به فایروال نیاز داریم؟

هنگامی که با هیئت رئیسه و مدیران فناوری اطلاعات در سازمان‌ها پیرامون امنیت سایبری گفتگو می‌شود، همگی آنها در رابطه با این مسئله نگران هستند و می‌خواهند بدانند که چگونه از سازمان، کارمندان و مشتریان خود محافظت کنند. در این میان به نظر می‌رسد، سه نگرانی عمده همیشه در بالای این لیست قرار می‌گیرد:

  • جلوگیری از نفوذ: "ما مطمئن نیستیم که بتوانیم از تاثیرگذاریِ نفوذ بزرگ بعدی بر سازمان خود جلوگیری نماییم، آیا ما مصون خواهیم ماند؟"
  • فقدان مشاهده‌پذیری: "ما مطمئن نیستیم از اینکه آیا ابزار امنیتی‌مان تصویر و قاب کاملی از وقایع را به ما نشان می‌دهد یا خیر. ما در رابطه با هر آنچه که رخ می دهد نیاز به قابلیت رویت داریم. ما نیاز داریم که تهدیدهای بالقوه در سرتاسر شبکه خود را مشاهده نماییم. بدون تواناییِ مشاهده‌پذیری، قادر نخواهیم بود که به سرعت تهدیدهای فعال را تشخیص دهیم و پیش از اینکه آسیبی را به شبکه وارد نمایند، آنها را حذف نماییم."
  • منابع محدود: "ما بودجه، کارکنان و زمان محدودی را در رویارویی با تهدیدات سایبریِ مداوم داریم. مجموعه ما مستاصل است. تنها واکنش نشان می‌دهیم، با تهدیدها بازی می‌کنیم و تلاش می‌کنیم تا پابه‌پای آنها برویم به جای اینکه یک راهکار پایدار را برای این مسئله پرورش دهیم."

جلوگیری از نفوذها به صورت خودکار برای حفظ پویایی مجموعه شما

اغلب مواقع، سازمان‌ها به دنبال ابزارهای امنیتی جدید و پر زرق و برق هستند تا این مسائل را برطرف نماید. اما به جای افزودن ابزارهای بیشتر، آیا تا به حال پرسیده‌اید که فایروال شما چگونه می‌تواند در این فرآیند شما را یاری دهد؟

در این نوشته، نگرانی‌های بالا را بررسی می‌کنیم و نشان می‌دهیم که چگونه یک فایروال NGFW سیسکو ، به عنوان مولفه اصلی در سیستم دفاعی امنیت، یک راهکار را می‌تواند ارائه دهد. شما باید از فایروال خود خواسته‌های بیشتری داشته باشید. باید از خود بپرسید "آیا فایروال من می‌تواند چنین راهکاری را ارائه دهد؟".

در این قسمت به اولین نگرانی، یعنی جلوگیری از نفوذ، می‌پردازیم. امروزه سازمان‌ها در رویارویی با حملات و نفوذهای امنیتی مستمر، در رابطه با نفوذهای بزرگ بعدی در امنیت سایبری دلواپس هستند. یک نفوذ در سازمان می تواند به داده‌های حساس لطمه زند، اطمینان موجود نسبت به برندِ آن سازمان را از بین ببرد، شبکه را به هم بریزد و منجر به از دست رفتن بهره‌وری و میلیون‌ها دلار شود. چگونه یک فایروال سیسکو از نفوذها جلوگیری می‌کند و پویایی مجموعه شما را حفظ می‌کند؟

 

برای خواندن ادامه مقاله به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

  • بردیا همتی
  • ۰
  • ۰

قیمت سرور BL660c G9

سرور BL660c G9

با توجه به افزایش روز افزون حجم داده ها و اطلاعات ، طبیعی است که سازمان ها نیازمند سروری  باشند که بتواند در مواجه با هر حجم داده ای ، مقیاس پذیر باشد . سرور HP ProLiant BL660c G9 محصولی از کمپانی HPE می باشد که در رده سرور های Blade روانه بازار شد . این محصول با پشتیبانی از 4 پردازنده جهت استفاده در مجازی سازی ، پایگاه داده و داده هایی که نیازمند پردازش بالایی هستند ، بسیار مناسب است.

سرور hp blade - سرور bl660c g9 - سرور blade

برای کسب اطلاعات بیشتر با این سرور به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

  • بردیا همتی