نصب و راه اندازی شبکه

نحوه نصب و راه اندازی شبکه و آشنایی با مفاهیم پایه شبکه

نصب و راه اندازی شبکه

نحوه نصب و راه اندازی شبکه و آشنایی با مفاهیم پایه شبکه

سلام خوش آمدید. ما در این شما را با نحوه نصب و راه اندازی شبکه آشنا خواهیم کرد و همچنین مقالات مفاهیم پایه شبکه را در اختیار شما قرار می دهیم و همچنین به معرفی انواع سرور و مقایسه سرور ها ، انواع استوریج و مقایسه استوریج ها ، انواع روتر و مقایسه روتر ها ، انواع فایروال و مقایسه فایروال ها می پردازیم.

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰


مشکل و ارور Server’s certificate cannot be checked در پنل مدیریتی VMware Horizon View

یکی از رایج ترین ارور هایی که در پنل مدیریتی VMware Horizon View میبینیم ، ارور Server’s certificate cannot be checked  است و در این پنل آیکون  Security Server \ Connection Server به رنگ قرمز نشان داده میشود. با کلیک بر روی Connection Server پیغام Connection Server certificate is not trusted نمایش داده میشود. با کلیک بر روی Security Server پیغام Server’s certificate cannot be checked نمایش داده میشود.

Document Id : 2000063

 

این مشکل زمانی رخ میدهد که (Certificate Revocation List (CRL شامل آدرسURL  از Connection Server جفت شده با Security Server قابل دسترسی نیست.

برای حل این مشکل ، اطمینان حاصل کنید Connection Server که با Security Server جفت شده قادر به بررسی URL که داخل Certificate Revocation List (CRL) باشند ، اگر محیط شما شامل پروکسی سروری که دسترسی به اینترنت را کنترل میکند است.

برای برطرف کردن مشکل ، فایل CertificateRevocationCheckType را در رجیستری ویندوز ایجاد کنید

نکته: این مراحل شامل ایجاد تغیر در رجیستری ویندوز است . قبل از ایجاد تغیر اطمینان حاصل کنید که بک آپ از رجیستری و ماشین خود داشته باشید .

برای ایجاد CertificateRevocationCheckType مراحل زیر را دنبال کنید:

نکته: اگر شما از چندین Connection Server استفاده میکنید باید تغیرات را در همه آنها ایجاد کنید.

  • به مسیر HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\VMware, Inc.\VMware VDM\Security\ بروید.

اخطار: مطمئن شوید که تغیرات را در Connection Server اعمال میکنید ، نه در Security Server.

  • دستور رجیستری CertificateRevocationCheckType را با نوع (REG_SZ) و مقدار 1 ایجاد کنید.

نیازی به ریبوت برای اعمل این تغییرات نیست .

برای مشاهده مشکلات ، پیغام های ارور دیگر و دیدن راه حل آنها ، از این مقاله استفاده کنید.

حفاظت از کانال های ارتباطی VMware View توسط گواهینامه های SSL

(مشکلات و ارور های رایج در انتهای مقاله ذکر شده است)

  • بردیا همتی
  • ۱
  • ۰

تغیرات در VMware View

VMware View  پیشرفت ها و ویژگی های بسیاری دارد. در این مقاله ما به بررسی پیشرفت های ارتباطات HTTP بین اجزای View خواهیم پرداخت . در View 5.0 ، VMware از مخرن گواهینامه های فایل بیس JKS و PKCS12  در اجزای View پشتیبانی میکرد ، اما از View 5.1 به بعد ، VMware از مخرن گواهینامه های ویندوزی پشتیبانی میکند . این تغیرات اجازه ادغام بهتری با ساز و کار مدیریت گواهینامه ها میدهد. زمانی که شما به View 5.1 آپگرید میکنید ، مخرن گواهینامه های JKS و PKCS12  به صورت خودکار به مخرن گواهینامه ویندوز انتقال داده میشوند .

استفاده از SSL در حال حاضر برای ارتباطات HTTP بین اجزای View است . هرچند که یک مکانیزم Trust-on-first-use دخیل است ، بهترین راه درج گواهینامه های معتبر تایید شده توسط Certificate Authority (CA) مورد اعتماد در تمام اجزای View است . در View ، پنل مدیریتی View به شما وضعیت سلامت گواهینامه ها مربوط به اجزاء مناسب را نشان میدهد .

شکل 1  ارتباطات امن SSL بین اجزای مختلف View را نشان میدهد. در مورد vCenter Server  و  View Composer ، ادمین ها  این انتخاب را دارند تا گواهینامه های self-signed یا invalid را بعد از تاید هویت گواهینامه ، از محیط کاربری ادمین اضافه کنند .

مکانیزم احرازهویت SSL

احراز هویت SSL اساسا در مبنای پروتکل لایه امنیتی ترنسپورت TLS است . هدف اصلی TLS ارائه امنیت و تعاملات بین ارتباط دو نرم افزار است . پروتکل TLS Handshake ، سرور را با کلاینت ، و کلاینت را با سرور در صورت انتخاب ، احراز هویت میکند .  همچنین TLS قبل از اینکه پروتکل اپلیکیشن (سرور و کلاینت) اولین بایت دیتا را ارسال یا دریافت کند درمورد الگوریتم رمزنگاری و کلید های رمزنگاری مذاکره میکند . پروتکل Handshake یک کانال امن با موارد زیر میسازد:

  • Authenticating peers (client or server) using asymmetric (public-private) keys
  • Agreeing upon cryptographic protocols to be used, such as 3DES, RSA
  • Negotiating a shared secret

وقتی پروتکل handshake بین peers ها تکمیل شود ، peers شروع به برقراری ازتباط با مد کانال امن از طریق الگوریتم های رمزنگاری و کلید رمزنگاری مذاکره شده ، که حملات مردی در میان و استراق سمع را مسدود میکند.

 مجازی سازی

جریان اعتبارسنجی گواهینامه X.509

این بخش جریان اعتبارسنجی گواهینامه X.509 ، فرم استاندارد گواهینامه های public key را توضیح میدهد. این تنظیمات  در Connection Server و  Security Server و  View Composer  و  vCenter Server اعمال میشود. وضعیت سلامت هرکدام از این اجزا در پنل مدیریتی View مطابق شکل زیر نشان داده میشود .

یک گواهینامه پیش فرض برای هرکدام از اینها ساخته میشود ، اما best practice میگوید که این گواهینامه ها را با یک گواهینامه صادر شده از یک CA سرور trusted جایگزین کنید .

هر Connection Server گواهینامه های دیگر اجزای متصل شده به آن را اعتبارسنجی میکند . در فلوچارت شکل زیر مراحل بررسی آنها نمایش داده شده :

Hostname match

Connection Server بررسی میکند که نام سرور بخشی از URL کانکشن باشد (در مواردی که Security Server ، برای URL های خارجی کانفیگ شده باشد) با یکی از اسم های subject در گواهینامه معرفی شده ، همخوان باشد. اگر این مقدار همخوان نباشد ، وضعیت کامپوننت موردنظر در پنل مدیریت View  پیغام Server’s Certificate does not match the URL را نشان میدهد.

Certificate issuer’s verification

Connection Server اعتبار صادرکننده گواهینامه و trusted بودن آن را بررسی میکند.

Certificate Expired/Not Yet Valid

اعتبار گواهینامه در زنجیره گواهینامه ها بررسی میشود تا مدت اعتبار و زمان گواهینامه صادر شده مشخص شود – اگر اعتبار نداشته باشند وضعیت کامپوننت موردنظر در پنل مدیریت View پیغام Server’s either Certificate Expired or Certificate Not Yet Valid را نشان میدهد.

Certificate revocation checking

VMware View از Revocation Checking پشتیبانی می کند ، تکنیکی که اطمینان حاصل میکند از اینکه صادرکننده گواهینامه بنا به دلیلی گواهینامه را باطل نکرده باشد. View از دو روش بررسی اعتبار گواهینامه ها ، CRLs (Certificate Revocation Lists) و OCSPs (Online Certificate Status Protocols) پشتیبانی میکند. اگر گواهینامه بدون اعتبار یا در دسترس نباشد وضعیت کامپوننت موردنظر در پنل مدیریت View پیغام Server’s either Revocation status cannot be checked را نشان میدهد.

نکته : عملیات revocation برای تمام اجزاء بررسی میشود به استثنای روت. یعنی گواهینامه روت بررسی نمیشود ؛ زیرا مدیریت فعال مخزن گواهینامه روت ، فقط باید مطئن شود که موجود است . گواهینامه های unrevoked شده مورد تایید است. اگر شما مطمئن نیستید که مخزن گواهینامه کاملا بروز است ، توصیه میشود تا اسکوپ revocation checking را تا خود روت افزایش دهید . اگر هرکدام از گواهینامه ها revocation check را fail شوند ، در پنل مدیریت View پیغام Server Certificate has been revoked نشان داده خواهد شد.

تنظیمات گواهینامه ها X.509 در هر جزء متفاوت و یکپارچگی آن با VMware View

گواهینامه X.509 ، صادر شده از Trusted Certification Authority  ، تنظیمات در اجزای Secure Gateway

در طول نصب VMware View Connection Server  و  Security Server، یک گواهینامه پیش فرض ساخته و تنظیم میشود . توصیه میشود که این گواهینامه را با یک گواهینامه صادر شده از یک CA سرور trusted جایگزین کنید .

نکته: زمانی که اجزای Secure Gateway بروز شوند ، و ورژن قبل توسط یک CA سرور trusted تنظیم شده باشد ، آن گواهینامه ها در زمان نصب به صورت خودکار به مخرن گواهینامه ویندوز انتقال داده میشوند .

 

گواهینامه X.509 ، صادر شده از Trusted Certification Authority  ، تنظیمات در اجزای View Composer

در طول نصب VMware View Composer ، یک گواهینامه پیش فرض ساخته و تنظیم میشود . توصیه میشود که گواهینامه پیش فرض را با یک گواهینامه صادر شده از یک CA سرور trusted جایگزین کنید .

 

گواهینامه X.509 ، صادر شده از Trusted Certification Authority  ، تنظیمات در اجزای vCenter Server

در طول نصب VMware vCenter Server، یک گواهینامه پیش فرض ساخته و تنظیم میشود . توصیه میشود که گواهینامه پیش فرض را با یک گواهینامه صادر شده از یک CA سرور trusted جایگزین کنید .

 

Revocation Checking

VMware View 5.1 از revocation checking گواهینامه های SSL ، که میتوان از طریق رجیستری یا توسط تنظیمات GPO policy تنظیم شوند ، پشتیبانی میکند. برای تنظیم انواع revocation check ، گزینه های رجیستری زیر را ویرایش یا روی Connection Servers ، GPO policy اعمال کنید :

کلید رجیستری CertificateRevocationCheckType را در مسیر زیر اضافه کنید :

 Software\Policies\VMware, inc.\VMware VDM\Security

  • None – Set CertificateRevocationCheckType = 1. No revocation checking is done if this option is set.
  • EndCertificateOnly – Set CertificateRevocationCheckType = 2.Revocation checking is done only for the end certificate in the chain.
  • WholeChain – Set CertificateRevocationCheckType = 3. A complete path is built for the certificate, and a revocation check is done for all certificates in the path
  • WholeChainButRoot – Set CertificateRevocationCheckType = 4. A complete path is built for the certificate, and a revocation check is done for all certificates in the path except for the Root CA certificate (default value).

دیگر تنظیمات Revocation Check

Software\Policies\VMware, inc.\VMware VDM\Security\CertificateRevocationCheckCacheOnly

“False” (default) – Disable caching revocation responses.

“True” – Enable caching revocation responses.

Software\Policies\VMware, inc.\VMware VDM\Security\ CertificateRevocationCheckTimeOut

Cumulative timeout across all revocation check intervals in milliseconds. If not set, default is set to ‘0’, which means Microsoft defaults are used.

 

انواع گواهینامه ها و استفاده آنها در VMware View

View از انواع مختلف گواهینامه ها برای تحقق انواع سناریو ها در سایت مشتری پشتیبانی میکند. گواهینامه در دو دسته گواهینامه های single-server name و گواهینامه های multiple-server name گنجانده میشوند .

یک گواهینامه single-server name شامل یک آدرس URL است که تشخیص میدهد سرور برای کدام گواهینامه صادر شده . این نوع گواهینامه زمانی صادر میشود که connection broker فقط از طریق شبکه داخلی یا فقط از طریق شبکه خارجی در دسترس است. به این معنی که ، سرور یک نام FQDN دارد.

گواهینامه های Multiple-server name در محیط هایی که View Connection Server قابلیت دسترسی از هر دو مسیر شبکه داخلی و خارجی ، که نیاز دارد تا connection server چند نام FQDN داشته باشد ، کاربرد دارد. به عنوان مثال ، یکی برای شبکه داخلی و یکی برای شبکه خارجی .

گواهینامه های Multiple-server name از بیشتر از یک SAN (Subject Alternative Name) برای هر یک گواهینامه تکی پشتیبانی میکنند . این نوع از گواهینامه نیز زمانی استفاده می شود که اگر SSL offloaders بین View clients  و connection server  قرار داده شود و یا هنگامی که یک اتصال تونل شده با Security server فعال شود.

یک گواهینامه wildcard  ، گواهینامه ای است که برای تمام سرور های داخل دامین صادر میشود . FQDN داخل گواهینامه wildcard معمولا به این فرمت نوشته میشود  *.organization.com. یک گواهینامه wildcard امنیت کمتری از گواهینامه SAN دارد ، اگر یک سرور یا ساب دامین در معرض خطر باشد ، کل محیط در معرض خطر است .


منبع : Faradsys.com


بقیه مقاله در ادامه مطلب

  • بردیا همتی
  • ۱
  • ۰

جدول مقایسه Raid ها

جدول کلی مقایسه Raid ها

  • بردیا همتی
  • ۱
  • ۰

سیستم HC 250

سیستم HC 250 مناسب برای راه اندازی مجازی سازی در محیط های کوچک و متوسط می باشد و پلی می باشد برای راه اندازی SDS درون سازمان ها، روی این سیستم VMware Vsphere 5.6 و یا 6 بصورت Built in وجود دارد. روی این سیستم سرورهای Apollo قرار دارد که مدل XL 170 می باشند و روی آنها از پردازنده های E5-2600 قراردارد. در واقع اگر بخواهیم از 4 سرور DL380 استفاده کنیم نیاز به 8 یونیت فضا درون رک خواهیم داشت حال آنکه در صورت استفاده از این سیستم فقط نیاز به 2 یونیت خواهیم داشت و در واقع باعث کاهش فضا و در نتیجه کاهش هزینه خواهد شد. با توجه به اینکه روی این سیستم StoreVirtual VSA قرار دارد می توان SDS را پیاده سازی نمود و از قابلیت Network RAID استفاده کرد. بدین معنی که RAID بین چندین دستگاه مختلف پیاده خواهد شد. همچنین این سیستم قابلیت Multi System HA را نیز پوشش می دهد و می توان یکدستگاه را در سایت دیگری قرارداد تا چنانچه یک سیستم دچار مشکل شود سیستم دیگر در سایت دیگر ادامه کار را انجام خواهد داد. همچنین این سیستم قابلیت Adaptive Optimization و Remote Copy را نیز پوشش می دهد که در پست های بعدی این قابلیت ها توضیح داده خواهد شد. روی هر سرور که در این سیستم قرار می گیرد می توان 512 گیگا بایت RAM قرار داد و کارتهای شبکه نیز می تواند 10 گیگا بیت بر ثانیه باشد. در صورتیکه نیاز به GPU داشته باشیم می توانیم روی این سیستم از XL190 استفاده کنیم.

  • بردیا همتی