نصب و راه اندازی شبکه

نحوه نصب و راه اندازی شبکه و آشنایی با مفاهیم پایه شبکه

نصب و راه اندازی شبکه

نحوه نصب و راه اندازی شبکه و آشنایی با مفاهیم پایه شبکه

سلام خوش آمدید. ما در این شما را با نحوه نصب و راه اندازی شبکه آشنا خواهیم کرد و همچنین مقالات مفاهیم پایه شبکه را در اختیار شما قرار می دهیم و همچنین به معرفی انواع سرور و مقایسه سرور ها ، انواع استوریج و مقایسه استوریج ها ، انواع روتر و مقایسه روتر ها ، انواع فایروال و مقایسه فایروال ها می پردازیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

object level storage

مفهوم object level storage در سال 1996 توسط دانشگاه Carnegie Mellon در آزمایشگاه Paraller DATA مطرح گردید. مفهوم دیگری که در آن زمان مطرح شد این بود که بتوانیم با دیتاها بصورت flexible و به شکل object آنها را نوشت و خواند.
یکی ازمفاهیم این گونه استوریج ها جداسازی آنها از لایه مدیرت و توصیف های دیتا از خود دیتا می باشد این امر به مدیریت بهتر بر روی داده ها بسیار کمک می کند.objstorage بطور مستقیم با سیستم عامل (os ) کار نمی کنند. این تعامل یعنی ارتباط سیستم عامل با استوریج از طریق یک API رخ می دهد. این API تمام ارتباط ها با LUN Mapping وتمام توپولوژی های استوریج های تحت شبکه را برای ما آسان می کند. به عبارت بهتر واسط کاربری ما با انواع توپولوژی های استوریج ها تحت شبکه می شود که باعث مدیریت بهتر ما بر این منابع می شود. همچنین بطور چشمگیری باعث کاهش حملات به سطح شبکه استوریج ما می شود زیرا تنها لایه ای که از پروتکل های http,https استفاده می کند ،لایه API مدیریتی است.
مزایای دیگر این گونه استوریج ها این است که دیتا بصورت کاملا FLAT و هموار تشکیل می شود و از ساختار سلسله مراتبی و درختی در این گونه استوریج ها خبری نیست که این باعث مقیاس پذیری وسیعتری آنها می شودکه به این خاصیت Scability می گویند.
خاصیت دیگر آنها که به Durability معروف هستند با عث می شود که از هر دیتا 3 بار کپی گردد که این داده ها در سیستم های مختلف پخش می شوند به عبارت بهتر هر دیتا به ساختار های کوچکتر تقسیم می شود و در بین سیستم های مختلف پخش می شود به این گونه سیستم ها distribute system گویند .پس عمل Repilacation نیز خود به خود و به صورت اتوماتیک در این گونه سیستم ها رخ می دهد.
از آنحایی که بسیاری از سیستم عامل ها بطور مستقیم با اعمال تغیرات اضافی و مداوم بر روی فایل های یک استوریج (مانند مسدود کردن سطح دسترسی و...) می توانند باعث آسیب رساندن به هارد دیسک شوند ،لایه مدیریتی که با API کار می کند می تواند از بروز چنین آسیب هایی جلوگیری کند و باعث صرفه جویی در هزینه های سازمان گردد.
نکته ای که باید به آن توجه داشت object storage ها برای Relational Database مناسب نیستند.

  • ۹۶/۰۴/۲۵
  • بردیا همتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی