نصب و راه اندازی شبکه

نحوه نصب و راه اندازی شبکه و آشنایی با مفاهیم پایه شبکه

نصب و راه اندازی شبکه

نحوه نصب و راه اندازی شبکه و آشنایی با مفاهیم پایه شبکه

سلام خوش آمدید. ما در این شما را با نحوه نصب و راه اندازی شبکه آشنا خواهیم کرد و همچنین مقالات مفاهیم پایه شبکه را در اختیار شما قرار می دهیم و همچنین به معرفی انواع سرور و مقایسه سرور ها ، انواع استوریج و مقایسه استوریج ها ، انواع روتر و مقایسه روتر ها ، انواع فایروال و مقایسه فایروال ها می پردازیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۱
  • ۰

Vapp چیست ؟

Vapp چیست ؟

Vapp یک Object  است که  اسمش ما را به یاد  Application Vitrtualization  می اندازد اما در اصل ارتباطی با آن ندارد . Vapp در واقع یک Resource Pool  است که feature های اضافه ایی را به ما میدهد . از مهم ترین این ویژگی ها میتوان به  Start up و  Shut down order اشاره کرد .

نکته : برای بهره مندی از این امکان ، باید در سطح کلاستر قابلیت DRS فعال شده باشد.

علت نام گذاری این ویژگی آن است که ، زمانی که ما چند ماشین مجازی داریم که آنها با ارتباط و همکاری یکدیگر سرویسی را ارائه میکنند که به عنوان یک اپلیکشن ارائه میشود ، به عنوان مثال چند ماشین داریم که سرویس اتوماسیون را ارائه میکنند . در نتیجه تنظیمات Resource آنها با یکدیگر مربوط و دستورات روشن یا خاموش شدن این ماشین ها در ارتباط با هم است. به این دلیل یک Vapp میسازیم و این ماشین ها را داخل آن قرار میدهیم . (برای ساخت Vapp میتوان از یک Vapp موجود هم Clone گرفت)

Vapp ها حالت Container دارند ، یعنی ماشین داخل آن اضافه میشوند .

همچنین میتوان یک Vapp را مانند یک ماشین معمولی روشن ، خاموش و یا ری استارت کرد.

تنظیماتی که میتوان با کمک Vapp  اعمال کرد شامل : کنترل ترتیب روشن یا خاموش شدن ماشین ها  و تنظیمات  Resource Pool  و قابلیت   IP Allocation میباشد.

Vapp ها در سطح Host and Clusters view و Template view نمایش داده میشوند.

نکته : اولویت خاموش شدن ماشین ها ، برعکس اولویت روشن شدنی است که تنظیم کرده اید !

نکته : در صورت حذف کردن Vapp ، اگر داخل آن ماشینی  وجود داشته باشد ، آن ماشین ها نیز حذف خواهند شد . (Delete From Disk)

همانطور که بیان شد Vapp در سناریوهای بازگشت از حادثه (disaster recovery scenarios) ، زمانی که میخواهید به صورت خودکار و سریع تعداد زیادی ماشین وابسته به یکدیگر را با یک کلیک یا دستور روشن کنید ، کارآمد هستند.

منبع : faradsys.com

  • ۹۶/۱۲/۰۲
  • بردیا همتی

Vapp

vapp چیست

vmware

تنظیمات vapp

مجازی سازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی