نصب و راه اندازی شبکه

نحوه نصب و راه اندازی شبکه و آشنایی با مفاهیم پایه شبکه

نصب و راه اندازی شبکه

نحوه نصب و راه اندازی شبکه و آشنایی با مفاهیم پایه شبکه

سلام خوش آمدید. ما در این شما را با نحوه نصب و راه اندازی شبکه آشنا خواهیم کرد و همچنین مقالات مفاهیم پایه شبکه را در اختیار شما قرار می دهیم و همچنین به معرفی انواع سرور و مقایسه سرور ها ، انواع استوریج و مقایسه استوریج ها ، انواع روتر و مقایسه روتر ها ، انواع فایروال و مقایسه فایروال ها می پردازیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

راهنمای خرید کابل شبکه : چگونگی انتخاب مناسب ترین کابل شبکه بر اساس شرایط محیط پروژه ، بررسی ساختار انواع کابل شبکه ، از چه نوع کابل شبکه ای برای کابل کشی شبکه خود استفاده کنیم ؟

بررسی ساختار انواع کابل شبکه

 پس از مطالعه این مقاله شما قادر خواهید بود تا به سئوالات زیر پاسخ دهید :

1-چگونه مناسب ترین کابل شبکه رابرای کابل کشی شبکه خودانتخاب کنیم؟

2- کابل شبکه Indoor با کابل شبکه Outdoor چه تفاوت هایی دارد ؟

3- در چه شبکه هایی باید از کابل شبکه فویل و شیلد استفاده کنیم ؟

4- کابل شبکه UTP و کابل شبکه STP چه تفاوت هایی دارند؟

5-  روکش کابل شبکه از چه جنسی می باشد؟


در بستر شبکه انواع مختلفی از رسانه ها، جهت انتقال داده ها از یک تجهیز شبکه به تجهیز دیگر وجود دارند. از پرکاربردترین آنها می توان به کابل فیبرنوری ، کابل شبکه ، کابل کواکسیال ، انواع رادیو و ... اشاره نمود. در بین رسانه های فوق، عمومی ترین رسانه ، کابلهای شبکه که نوعی از کابلهای Twisted-Pair   ( زوج سیم بهم تابیده ) است ، می باشند.  این نوع کابل از هشت رشته سیم مسی که 2 به 2 به هم تابیده شده اند، تشکیل شده است. کابلهای Twisted-Pair انواع مختلفی دارند که از Cat1 تا Cat8  گروه بندی شده و هر گروه مشخصات فنی خاص خود را داشته و برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. در این گروه بندی به رده کابلهای cat5  تا cat8 اصطلاحا کابل شبکه گفته می شود و هر چه از پایین ترین رده به سمت بالاترین رده حرکت کنیم، سرعت و پهنای باند انتقال اطلاعات افزایش پیدا می کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی