نصب و راه اندازی شبکه

نحوه نصب و راه اندازی شبکه و آشنایی با مفاهیم پایه شبکه

نصب و راه اندازی شبکه

نحوه نصب و راه اندازی شبکه و آشنایی با مفاهیم پایه شبکه

سلام خوش آمدید. ما در این شما را با نحوه نصب و راه اندازی شبکه آشنا خواهیم کرد و همچنین مقالات مفاهیم پایه شبکه را در اختیار شما قرار می دهیم و همچنین به معرفی انواع سرور و مقایسه سرور ها ، انواع استوریج و مقایسه استوریج ها ، انواع روتر و مقایسه روتر ها ، انواع فایروال و مقایسه فایروال ها می پردازیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

بررسی نسل جدید استوریج کنترلر های کمپانی HP


این کنترلرها در ۳ کلاس زیر به بازار عرضه میشود:

  1. ( S Class(Software RAID 
  2. (E Class(Essential RAID Controller
  3. (P Class(Performance RAID Controller

کنترلرهای کلاس S در تمام سرورهای نسل دهم به صورت پیش فرض تعبیه شده است و فقط از درایوهای ساتا با سرعت ۶ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی میکند.در زیر ریدهای پشتیبانی شده و تعداد درایو فیزیکی نشان داده شده.
RAID 0/1/5/10
14 Physical Drive
ضمنا تنها سیستم عامل ویندوز این کلاس را پشتیبانی میکند.

کنترلرهای کلاس E در تمام سرورهای نسل دهم به غیر از بلید سرورها به صورت آپشنال قابل خریداری و پشتیبانی است و درایو های SAS با سرعت ۱۲ گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی میکند.
ریدهای پشتیبانی شده 
RAID 0/1/5/10
240 Physical Drive
تمام پلتفرم ها با این کلاس سازگار بوده و از تکنولوژی امنیتی جدید اچ پی پشتیبانی خواهد کرد .

کنترلرهای کلاس P در تمام سرورهای نسل دهم به صورت آپشنال قابل خریداری و پشتیبانی است و درایوهای SAS با سرعت ۱۲ گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی میکند. ریدهای پشتیبانی شده
RAID 0/1/5/6/10/50/60/1 ADM/10ADM
240 Physical Drive
تمام پلتفرم ها با این کلاس سازگار بوده و از تکنولوژی امنیتی جدید اچ پی پشتیبانی خواهد کرد. این کنترلرها با کش عرضه خواهد شد و از نوع FBWC خواهند بود .


کنترلرهای جدید شرکت اچ پی ۶۵ درصد کارایی بهتر از جهت IOPS از کنترلرهای نسل قبل دارند و ۴۵ درصد مصرف انرژی کمتر را پیش بینی میکند . نکته جالب توجه در مورد این نسل از کنترلرها عملیاتی کردن هر دو مد HBA و RIAD به صورت همزمان میباشد.

ویژگی دیگر این نسل معرفی تکنولوژی  (Rapid Parity Initialization(RPI برای رید های ۵ و ۶ خواهد بود تا سرعت ساخت رید بالاتری را تجربه کنید.

منبع : فاراد سیستم


  • ۹۶/۰۴/۲۵
  • بردیا همتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی